Oskar Stöber es mostra satisfet que l’Ajuntament reconegui que hi ha un problema de sorra a les platges, i creu que és un bon punt de partida per trobar solucions de consens
A punt d’entrar a la tardor, el Gremi d’Hostaleria de Sitges fa un bon balanç de la temporada d’estiu pel que fa a l’ocupació, malgrat que cada vegada es faci més present en el balanç final l’augment dels costos d’explotació vinculats a l’encariment de les materies primeres i dels subministraments. Per altra banda, definitivament, sembla que el gran gruix dels visitants/turistes que arriben a Sitges ja no es plantegen una estada mínimament llarga, sinó que s’emmarquen dins d’una tendència global a les escapades de pocs dies, aprofitant la multitud d’ofertes que hi ha a internet. Stöber reconeix, a la vegada, que ha minvat el nivell de qualitat del servei de sala, un mal comú a molts indrets i que ve relacionat amb la manca de professionals en aquest àmbit, a diferència del que ha passat a la cuina, una vocació impulsada en bona part per els mitjans de comunicació. En paral·lel, el president del Gremi exposa que sobre la taula continua existint l’atenció a la conciliació laboral com un dels grans reptes que també cal resoldre dins del sector. Fora del sector, segueix preocupant la neteja, la manca de servei de taxis per cobrir les necessitats dels hotels, i….la sorra de les platges, tot i que Stöber valora positivament la primera reunió que va mantenir amb la regidora Carme Gasulla, en la qual li va reconèixer que existeix un problema de sorra a les platges, coincidint amb l’anàlisi del Gremi.