L’oci nocturn espera obrir abans de Sant Joan, però qui pagarà els test d’antigens si acaben essent obligatoris?
El passat dimecres els voluntaris i els organitzadors de l’estudi clinic per l’obertura de l’oci nocturn varen passar el segon test d’antígens, tal i com preveien els responsables de la iniciativa. Fou un bon moment per fer-ne balanç amb el convenciment que els resultats seran bons i l’esperança de poder reobrir els negocis ben aviat. Més enllà de les mesures de prevenció que puguin establir-se a partir de l’anàlisi de les dades, queda oberta la pregunta sobre qui haurà d’assumir el cost dels test d’antígens si es consideren obligatoris. Damià Orts, president de l’associació de bars musicals del carrer del pecat, situada al carrer 1r de maig, creu que el cost l’hauran d’assumir els clients.
Joan Colom, director general de l’agència de salut pública de Catalunya, anuncià que, amb tota probabilitat, els resultats de l’estudi es coneixeran d’aquí quinze dies.
Finalment, l’alcaldessa Aurora Carbonell, conscient que cada dia no es pot muntar l’operatiu que s’organitzà per l’estudi clínic, espera que de l’assaig se’n puguin treure conclusions clares sobre les mesures d’aforament i protecció que calgui implementar per obrir l’oci nocturn a l’estiu.