El CAP de Sitges atén 900 e-consultes en només un dia i confia en recuperar més presencialitat aviat
Malgrat no s’ha perdut del tot, la presencialitat en l’atenció primària s’ha vist reduïda degut a la pandèmia i els sanitaris, en molts casos, dediquen bona part de la jornada a l’atenció telemàtica i a feines burocràtiques. Amb tot l’ajdunta de direcció del CAP de Sitges, l’infermera Consol Delmàs, confia que a mida que la situació es calmi es recuperaran nivells de presencialitat. Les mesures adoptades pel govern d’acceptar l’autodiagnosi i de externalitzar dels CAPs les tramitacions de baixes laborals han ajudat a centres d’atenció primària com el de Sitges a destensionar la feina d’uns professionals que han rebut un reforç relatiu i que, en molts casos, han de doblar torns per fer front a la gran afectació comunitària que està tenint la Covid entre la població. Mentrestant conviu l’e-consulta amb l’atenció presencial i amb la vacunació que a Sitges ha estat una opció majoritària entre els ciutadans. En parlem amb Consol Delmàs.